Często zadawane pytania

  1. Płatności

    Aby przedłużyć lub aktywować subskrypcję, należy poprzez stronę www.opiekunrodziny.pl, po zalogowaniu:

    1.  Wejść w "Mój Profil".
    2. Otworzyć zakładkę "Płatności".
    3. Następnie kliknij w "Przedłuż ważność konta".

    Pierwszym krokiem jest uzupełnienie "Danych do faktury",drugi krok to wybór liczby okresów rozliczeniowych u Opiekuna lub Podopiecznego. Krok trzeci to potwierdzenie i zamówienie subskrypcji na wybrany okres rozliczeniowy.

    Powiadomienie o opłaceniu subskrypcji dostaniecie Państwo na podany wcześniej adres mailowy.

  2. Dlaczego lokalizowanie telefonu nie działa?

    Jeżeli długo czekasz na odświeżenie mapy lub na zameldowanie "Jestem tu/SOS" w aplikacji OpiekunRodziny to prawdopodobnie lokalizowanie na Twoim telefonie nie działa poprawnie. Są dwie przyczyny tego problemu:

    1.Lokalizowanie telefonu jest wyłączone. Aby to zmienić musisz wykonać następjące kroki:

    • uruchom aplikację "Ustawienia Google" 
    • otwórz zakładkę "Mapy i Współrzędne"
    • aktywuj "Zgłaszanie lokalizacji" oraz zaznacz opcję "Na tym urządzeniu"

    Uwaga! Niektóre urządzenia po zamianie tych ustawień wymagają wyłączenia i ponownego włączenia telefonu.

    2. Jeżeli ustawienia lokalizacji są włączone, a telefon nadal się nie lokalizuje, należy zrestartować telefon.

  3. W jaki sposób lokalizowany jest członek mojej rodziny?

    Każdy z Twoich Podopiecznych może być zlokalizowany poprzez sygnał GPS, za pomocą sieci komórkowej lub sieci Wifi.

    Lokalizacja GPS:
    - lokalizacja z dokładnością do 20 m
    - wymaga połączenia z Internetem oraz GPS w urządzeniu lokalizowanym
    Lokalizacja za pomocą sieci Wifi:
    - lokalizacja z dokładnością do 30 m
    - wymaga połączenia z internetem przez sieć Wifi w urządzeniu lokalizowanym
    Lokalizacja za pomocą sieci komórkowej:
    - lokalizacja z dokładnością do 1000 m
    - wymaga połączenia z Internetem

     

  4. Jak pobrać aplikację na telefon komórkowy?

    Aby pobrać aplikację należy udać się do odpowiedniego sklepu w zależności od systemu operacyjnego jaki używa Twój telefon: Android, iOS lub Windows Phone.

    Linki do poszczególnych sklepów znajdują się na stronie głównej.

    Możesz również wysłać link do strony pobrania aplikacji swojemu bliskiemu za pomocą smsa. Aby to zrobić, wykonaj następujące kroki:

    1. Wybierz ikonę  znajdującą się w lewym górnym rogu ekranu.
    2. Następnie wejdź w "Ustawienia"  po czym przejdź do zakładki 'Opiekunowie'      znajdujacej się w górnym pasku.
    3. Wybierz ikonę 'Dodaj'  w prawym górnym rogu ekranu.
    4. Wpisz dane Opiekuna i kliknij 'Zaproś'. Dane kontaktowe możesz pobrać z książki adresowej lub wpisać ręcznie.
    5. Po wysłaniu zaproszenia, kliknij jeszcze raz na zaproszoną osobę i wybierz opcję 'Wyślij SMSem'.
  5. Czy Podopieczny widzi kto jest jego Opiekunem?

    Tak, każdy Podopieczny widzi swoich Opiekunów.

    Aplikacja mobilna:

    Aby zobaczyć listę swoich Opiekunów, po zalogowaniu się do aplikacji przejdź do 'Ustawień', klikając ikonę <ikona> w prawym górnym rogu. Następnie wybierz zakładkę 'Opiekunowie', która wyświetli Ci listę Twoich Opiekunów.

    Aplikacja internetowa (strona www):

    Jeżeli chcesz zobaczyć swoich Opiekunów, zaloguj się na naszej stronie www.opiekunrodziny.pl/users/login .
    Na głównym ekranie po lewej stronie ukaże się pasek na którym zobaczysz listę swoich Opiekunów. Lista jest dostępna zawsze w tym samym miejscu w trakcie poruszania się po aplikacji internetowej.

     

  6. Czy Opiekun jest informowany gdy zostanie usunięty przez Podopiecznego?

    Tak, po usunięciu Opiekuna przez Podopiecznego zostanie wysłana informacja do Opiekuna o dokonanej czynności.
    Opiekun otrzyma ją po pierwszym zalogowaniu się do aplikacji po usunięciu go z listy.

  7. Przedłużenie subskrypcji - kiedy i dla kogo?

    Subskrypcję wykupjesz na 30 dni dla danego numeru telefonu. Możesz zapłacić za subskrypcję: swoją, swoich Podopiecznych i ich Opiekunów.

    Subskrypcję możesz wykupić w dowolnym momencie:

    • wykupiona po raz pierwszy - ważna jest przez 30 dni od dnia dokonania zapłaty,
    • kolejna subskrypcja (dokonana w momencie trwania subskrypcji) - ważna jest od dnia następującego po ostatnim dniu subskrypcji ostatnio opłaconej.

    Uwaga! Opłata nie jest pobierana automatycznie. Sam decydujesz kiedy, na ile miesięcy i dla kogo chcesz przedłużyć subskrypcję.

  8. Czy usługa automatycznie nalicza opłaty?

    Usługa OpiekunRodziny.pl działa na zasadzie przedpłaty. Jeśli usługa nie zostanie opłacona, stanie się nieaktywna. Jeśli użytkownik zechce powrócić do korzystania z aplikacji, wystarczy dokonać przedpłaty.

    Nie obarczamy użytkowników żadnymi ukrytymi (dodatkowymi) kosztami. 
     

  9. Czy rezygnując z korzystania z aplikacji dostanę zwrot pieniędzy?

    Tak. Jeżeli chcesz znać szczegóły, przeczytaj nasz Regulamin.

  10. Jaka jest pełna opłata za korzystanie z aplikacji?

    6 zł to jedyna inwestycja jakiej dokonuje użytkownik za korzystanie z OpiekunRodziny.pl przez 30 dni kalendarzowych. Powyższa kwota obejmuje subskrypcję dla jednego wybranego numeru telefonu.

  11. Czym są Strefy i jak je utworzyć?

    Strefy mogą być tworzone dla Podopiecznych przez ich Opiekunów. Każdy Podopieczny może mieć stworzone strefy w innych miejscach, które widoczne są dla wszystkich jego Opiekunów. Strefy tworzone są w celu dbania o bezpieczeństwo.

    Aplikacja internetowa (strona www):
    W celu stworzenia strefy wybierz Podopiecznego dla którego chcesz stworzyć strefę, potwierdź swój wybór klikając na niego.

    1. Wybierz zakładkę o nazwie 'Strefy' , znajdującą się w panelu po lewej stronie.
    2. Kliknij 'Utwórz nową strefę'

       
    3. Wybierz rodzaj strefy: 'Bezpieczna' lub 'Niebezpieczna'.
    4. Przeciągnij znacznik w miejscu w którym chcesz utworzyć strefę. Poszerz lub zwęż zakres strefy przeciągając obwód koła i zatwierdź strefę klikając przycisk 'Utwórz'.

    Strefa pojawi się w kolorze zielonym (bezpieczna) lub czerwonym (niebezpieczna). W każdej chwili możesz edytować lub usunąć strefę.

        

  12. Jak działa opcja 'Odśwież pozycję'?

    'Odśwież pozycję' - jest to jedna z opcji udostępniana tylko Opiekunom, która umożliwia wysłanie zapytania o obecną lokalizację Podopiecznego.

    Zapytanie to zostaje przesłane do Podopiecznego. Jeżeli w chwili przesłania lokalizacji Podopieczny jest połączony z Internetem, informacja o jego lokalizacji dociera do Opiekuna w kilka sekund.

    W sytuacji gdy urządzenie Podopiecznego nie ma połączenia z Internetem, Opiekun otrzyma informację po nawiązaniu połączenia z Internetem i zalogowaniu się do aplikacji.

    Jak to zrobić?

    Dla konkretnego Podopiecznego:

    1. Z zakładek znajdujących się na górze, wybierz ikonę 'Menu' .
       
    2. Następnie z Mapy rodziny wybierz Podopiecznego dla którego chcesz odświeżyć pozycję.

    3. Po przejściu do widoku Mapy wybierz "Podopiecznego" klikając na jego zdjęcie.

    4. Następnie wybierz opcję 'Odśwież pozycję'.

    5. Po otrzymaniu lokalizacji wyświetli Ci się powiadomienie.

    6. Klinkij na powiadomienie, a zobaczysz na mapie obecną lokalizację Twojego Podopiecznego:

    Dla wszystkich Podopiecznych:

    1. Kliknij w ikonę .
    2. Następnie w zakładkę "Mapa rodziny" 

    Gdy przejdziesz już do widoku mapy, na dole wybierz opcję odświeżania pozycji. Funkcja ta odświeży pozycję każdego Twojego Podopiecznego znajdującego się na mapie. Warunkiem uzyskania bieżących lokalizacji jest włączone połączenie internetowe Twoich Podopiecznych.

     

  13. Jak działa alarm SOS?

    'SOS' to opcja z której korzysta Opiekun i Podopieczny. Funkcja ta pozwala Podopiecznemu wysłać alarm do swoich Opiekunów w dowolnym momencie. Alarm w postaci powiadomienia trafia do Opiekunów. Po otrzymaniu alarmu Opiekun może zadzwonić do Podopiecznego lub skontaktować się z odpowiednimi służbami.

     SOS może przydać się gdy ktoś z Twoich bliskich :
    - zgubi się podczas wycieczki,
    - poczuje się zagrożony,
    - będzie potrzebował pomocy.
    To od Waszej rodziny zależy w jakich sytuacjach zamierzacie używać tej opcji.

    Jak Podopieczny może wysłać alarm SOS?

    Przejdź do zakładki 'Menu' na górze ekranu.

    Wybierz opcję 'SOS'.

    Po wysłaniu opcji 'SOS', pojawi się potwierdzenie wysłania alarmu.

    Jak Opiekun zobaczy alarm SOS?

    Alarm SOS wyświetli się w telefonie w pasku pokazującym wszystkie powiadomienia.

    Klikając na powiadomienie, uruchomisz mapę, która pokaże Ci skąd Twoje dziecko wysłało alarm SOS.

  14. Czy każdy może być moim Opiekunem/Podopiecznym?

    Tak, każdy użytkownik aplikacji OpiekunRodziny.pl może zostać Twoim Podopiecznym lub Opiekunem. To od Ciebie zależy ilu będziesz miał Opiekunów czy Podopiecznych.

    Możesz wybrać połączenie w którym będziesz pełnił tylko jedną rolę, Podopiecznego lub Opiekuna lub połącznie dwustronne tj. zostaniesz Opiekunem i Podopiecznym dla tego samego użytkownika.

    Połączenie dwustronne pozwoli Tobie i drugiemu użytkownikowi na korzystanie w pełni z funkcji przeznaczonych dla Opiekuna i Podopiecznego.

    Zachęcamy do porozmawiania z rodziną i wspólnego wybrania najlepszej dla Was opcji.

  15. Jak mogę odzyskać moje hasło?

    Aby odzyskać hasło, udaj się do strony logowania:
    www.opiekunrodziny.pl/pl/users/login
    Wybierz opcję - 'Zapomniałem hasła' i postępuj zgodnie z instrukcjami.

    Jeżeli chcesz odzyskać hasło korzystając z aplikacji, wybierz opcję 'Zapomniałem hasła' znajdującą się na głównym ekranie i postępuj zgodnie z instrukcjami.

    Na podany podczas rejestracji adres email zostanie przesłana wiadomość z linkiem resetującym hasło.

  16. Jakie opcje są dostępne w trakcie 14 dniowego okresu próbnego?

    W trakcie trwania okresu próbnego, użytkownik ma pełen dostęp do aplikacji i wszystkich oferowanych w niej funkcji, takich jak:
    - Alarm SOS
    - 'Prowadź do!'
    - 'Jestem tutaj!'
    i wiele innych.
    Aby dowiedzieć się więcej o usługach oferowanych przez aplikację przejdź do FUNKCJI.

  17. Jak rozpocząć korzystanie z OpiekunRodziny.pl?

    Aby rozpocząć korzystanie z usługi OpiekunRodziny.pl, pobierz aplikację na urządzenie mobilne ze sklepu Google Play lub App Store i zarejestruj się na naszej aplikacji internetowej: www.opiekunrodziny.pl Patrz: Jak mogę się zarejestrować?

    Następnie zaproś do korzystania z aplikacji innych członków rodziny. Wyślij zaproszenie jako ich Opiekun lub Podopieczny. Po zainstalowaniu aplikacji i zaakceptowaniu przez nich zaproszenia będziesz mógł w pełni cieszyć się z wszystkich opcji oferowanych przez OpiekunRodziny.pl.

     

  18. Jak wysłać zaproszenie do swojego bliskiego?

    Wybierz do jakiej roli chcesz zaprosić swojego członka rodziny: jako Opiekuna czy Podopiecznego ( Kim jest Opiekun i jak nim zostać; Kim jest Podopieczny i jak nim zostać). Następnie postępuj według wskazówek podanych poniżej.

    Zapraszanie bliskiego przez aplikację mobilną:

    1. Idź do sekcji 'Ustawienia'.

    2. Wybierz z menu znajdującego się u góry jedną z zakładek 'Opiekunowie' lub 'Podopieczni', w zależności od tego w jakiej roli chcesz zaprosić swojego blskiego.

    3. Przejdź do ikony 'Dodaj'  znajdującej się w prawym górnym rogu ekranu.
       
    4. Wpisz dane swojego bliskiego i kliknij 'Zaproś'. Dane kontaktowe możesz pobrać z książki adresowej lub wpisać ręcznie.

    Osoba, która otrzyma zaproszenie powinna je zaakceptować. Od momentu zaakceptowania zaproszenia, jesteś już Opiekunem, a Twój Bliski Twoim Podopiecznym.

    Zapraszanie bliskiego przez aplikację internetową (strona www):

    1. Przejdź do sekcji 'Zaproszenia'  w prawej górnej części strony.
       
    2. Po prawej stronie znajdziesz formularz - uzupełnij go.

    3. Wybierz opcję 'zaproś jako Podopiecznego' i kliknij przycisk 'Wyślij zaproszenie'.
       

    Osoba, która otrzyma zaproszenie powinna je zaakceptować. Od momentu zaakceptowania zaproszenia, jesteś już Opiekunem, a Twój Bliski Twoim Podopiecznym.

  19. Kim jest Opiekun i jak nim zostać?

    Opiekun to rola jaką może objąć każdy użytkownik serwisu.

    Opiekun to osoba, która:

    • ma połączonych ze swoim kontem Podopiecznych;
    • widzi wszystkich swoich Podopiecznych na mapie;
    • widzi listę wszystkich pozostałych Opiekunów swoich Podopiecznych (nie są oni widoczni na mapie);
    • odbiera alarmy SOS od swoich Podopiecznych;
    • może korzystać z opcji 'Prowadź do!';
    • może wymieniać komunikaty tekstowe w formie czatu ze swoimi Podopiecznymi;
    • odbiera informacje o położeniu swoich Podopiecznych wysyłanych za pomocą opcji 'Jestem tutaj!'
    • wysyła żądanie o zlokalizowaniu członka swojej rodziny

    Aby zostać Opiekunem, należy wysłać zaproszenie do innego użytkownika. Rolę Opiekuna należy określić poprzez wybranie odpowiedniej opcji w sekcji 'Zaproszenia'.

    Wysyłanie zaproszeń przez aplikację mobilną:

    1. Wybierz ikonę "Menu"  znajdującą się w lewym górnym rogu ekranu.
       
    2. Przejdź do zakładki 'Podopieczny' znajdujacej się w górnym pasku.
    3. Wybierz ikonę 'Dodaj'  w prawym górnym rogu ekranu.
       
    4. Wpisz dane Podopiecznego i kliknij 'Zaproś'. Dane kontaktowe możesz pobrać z książki adresowej lub wpisać ręcznie.

    Osoba, która otrzyma zaproszenie powinna je zaakceptować. Od momentu zaakceptowania zaproszenia, jesteś już Opiekunem, a Twój bliski Twoim Podopiecznym.

    Wysyłanie zaproszeń przez aplikację internetową (strona www):

    1. Przejdź do sekcji 'Zaproszenia'  w prawej górnej części strony.
       
    2. Po prawej stronie znajdziesz formularz, który należy uzupełnić.

    3. Wybierz opcję zaproś 'jako Podopiecznego lub Opiekuna' i kliknij przycisk 'Wyślij zaproszenie'.

    Osoba, która otrzyma zaproszenie powinna je zaakceptować. Od momentu zaakceptowania zaproszenia, jesteś już Opiekunem, a Twój bliski Twoim Podopiecznym.

    Pamiętaj! Możesz być Opiekunem i Podopiecznym dla jednej osoby w tym samym czasie. Wybranie takiego połączenia pozwoli Wam obu korzystać w pełni z wszystkich opcji dostarczanych przez Opiekuna Rodziny. Role Opiekuna i Podopiecznego można obejmować wiele razy dla różnych użytkowników.

  20. Czy mogę skasować swoje konto?

    Tak, możesz skasować swoje konto.

    Opcja skasowania konta jest dostępna na naszej aplikacji internetowej.Zaloguj się na: www.opiekunrodziny.pl/users/login

    Przejdź do 'Ustawień' swojego konta   i wybierz opcję 'Skasuj moje konto' 

     

  21. Czy mogę usunąć swojego Opiekuna/Podopiecznego?

    Tak, każdy użytkownik może usunąć swojego Opiekuna lub Podopiecznego. Usunięcie Opiekuna/Podopiecznego można dokonać za pomocą aplikacji lub strony internetowej.

    Aplikacja mobilna:

    •  Po zalogowaniu się do aplikacji, w lewym górnym rogu wybierz ikonę "Menu" .
    • Następnie wejdź w zakładke 'Ustawienia" 
       
    • Wybierz zakładkę 'Opiekunowie' lub 'Podopieczni'.

    •  Kliknij w avatar Opiekuna lub Podopiecznego którego chcesz usunąć i wybierz z menu opcję 'Usuń'.

    Po zatwierdzeniu usunięcia swojego bliskiego, zostanie wysłana do niego informacja o usunięciu go z listy Twoich Opiekunów lub Podopiecznych. Wiadomość ta dotrze do niego gdy zaloguje się do aplikacji.

    Aplikacja internetowa (strona www):

    • Zaloguj się na swoje konto na stronie www.opiekunrodziny.pl/users/login.
    • W menu znajdującym się w prawym górnym rogu wybierz sekcję 'Rodzina'.
    • Wybierz kogo chcesz usunąć z listy swoich Opiekunów lub Podopiecznych i wybierz przycisk 'Usuń'.

              

             

    Po zatwierdzeniu usunięcia Opiekuna, zostanie wysłana do niego informacja o usunięciu go z listy Twoich Opiekunów. Wiadomość ta dotrze do niego gdy zaloguje się do aplikacji.

    Uwaga! Jako Opiekun nie możesz usunąć innych Opiekunów swojego Podopiecznego. Którykolwiek z Opiekunów może być usunięty tylko i wyłącznie przez Podopiecznego.

     

  22. Czy mogę zlokalizować kogoś bez dostępu do internetu?

    Nie, tylko dostęp do internetu pozwala na możliwość korzystania z opcji lokalizacji Podopiecznego.

  23. Jak długo trwa zlokalizowanie bliskiego?

    Zlokalizowanie bliskiego zajmuje od kilku do kilkudziesięciu sekund. Warunkiem dokonania prawidłowego zlokalizowania członka rodziny jest dostęp do internetu obu użytkowników.

  24. Czy Podopieczny wie, że jest w danym momencie lokalizowany?

    Nie, Podopieczny nie wie, że jest lokalizowany w danym momencie przez swojego Opiekuna.

  25. Zmieniłem numer telefonu - czy aplikacja dalej będzie działać?

    Tak, pod warunkiem, że zmienisz numer telefonu w naszym serwisie. Aby to zrobić, zaloguj się na swoje konto używając starego numeru telefonu.

    Następnie przejdź do ustawień swojego konta i wpisz nowy numer telefonu. Zapisz zmiany i gotowe!

  26. Kogo widzi Opiekun?

    Jako Opiekun widzisz wszystkich swoich Podopiecznych oraz wszystkich pozostałych Opiekunów swoich Podopiecznych.

    Lista pozostałych Opiekunów Twoich Podopiecznych jest udostępiona Tobie oraz innym Opiekunom w trosce o bezpieczeństwo Podopiecznych.

    Uwaga! Inni Opiekunowie nie widzą Twoich pozostałych Podopiecznych, oprócz tego z którym jesteście oboje powiązani.

  27. Jak mogę się zarejestrować?

    W celu korzystania z Opiekuna Rodziny, należy zarejestrować się na naszym serwisie internetowym www.opiekunrodziny.pl. Możesz to zrobić za pomocą:

    Aplikacji internetowej (strona www):

    Jeżeli chcesz zarejestrować się za pomocą strony internetowej, udaj się na stronę główną www.opiekunrodziny.pl i wypełnij formularz zgłoszeniowy.

    Formularz zgłoszeniowy obejmuje:

    • Nazwa Użytkownika - nazwa jakiej chcesz używać dla danego konta;
    • Numer Telefonu - numer telefonu osoby korzystającej z konta; numer telefonu powinien zostać zapisany w formacie +48xxxxxxxxx;
    • Adres e-mail - adres email na który zostanie wysłany email potwierdzający chęć rejestracji. W przyszłości będzie służył też do odzyskiwania hasła;
    • Hasło - wpisz wybrane przez Ciebie hasło (minimum 6 znaków);

    Po przesłaniu formularza, na podany adres email zostanie wysłany e-mail potwierdzający rejestrację. Aby proces rejestracji dobiegł do końca, kliknij link znajdujący się w emailu, który zakończony proces rejestracji i uaktywni Twoje konto.

    Aplikacji mobilnej:

    Pobierz i zainstaluj aplikację mobilną. W trakcie pierwszego uruchomienia, wybierz opcję 'Zarejestruj się'. Następnie uzupełnij obowiązkowe pola:

    • Imię - nazwa jakiej chcesz używać dla danego konta;
    • Numer Telefonu - numer telefonu osoby korzystającej z konta; numer telefonu powinien zostać zapisany w formacie +48xxxxxxxxx;
    • Adres e-mail - adres email na który zostanie wysłany email potwierdzający chęć rejestracji. Na ten adres będzie również wysyłana prośba o zresetowanie hasła;
    • Hasło - wpisz wybrane przez Ciebie hasło (minimum 6 znaków);

    Po podaniu powyższych danych i naciśnięciu przycisku 'Zarejestruj się' proces rejestracji jest zakończony.

  28. Do czego służy funkcja 'Jestem tu!'?

    'Jestem tu!' to opcja udostępniona tylko Podopiecznym, pozwala Podopiecznemu na przesłanie jego Opiekunom obecnego miejsca pobytu. Jest to doskonała opcja gdy chcemy powiadomić swojego Opiekuna, że dotarliśmy już do umówionego miejsca.

    Jeżeli w chwili przesłania lokalizacji Opiekun jest połączony z Internetem, informacja o lokalizacji Podopiecznego dociera do niego w kilka sekund. W przypadku gdy urządzenie Opiekuna nie ma połączenia z Internetem, Opiekun otrzyma informację po nawiązaniu połączenia z Internetem i zalogowaniu się do aplikacji.

    Podopieczny

    Klinkij na przycisk 'Jestem tu!' na głównym ekranie.


    Wybierz jaki komunikat wraz z lokalizacją chcesz przesłać Opiekunom. Możesz wybrać jeden z trzech istniejących lub sam wpisać wiadomość tekstową.
    Po poprawnym przesłaniu lokalizacji pojawi się natępujący ekran, który możesz zamknąć klikając przycisk 'Zamknij'.

    Opiekun

    Po wysłaniu przez Podopiecznego informacji o lokalizacji, otrzymasz powiadomienie wraz z komunikatem tekstowym wybranym przez swojego Podopiecznego. Kliknij na komunikat aby przejść do aplikacji.

    Aplikacja otworzy się, pokazując na mapie miejsce pobytu Podopiecznego.

  29. Do czego służy funkcja 'Prowadź do!'?

    'Prowadź do!' to opcja z której skorzysta każdy Opiekun. Funkcja ta pozowoli na odnalezienie drogi do bliskiej Ci osoby.

    Po wybraniu tej opcji, OpiekunRodziny.pl pobierze automatycznie lokalizację Twoją oraz osoby do której chcesz dojechać. Trasę możesz wyznaczyć za pomocą:

    • Google Maps
    • Jakdojade.pl

    Obie lokalizacje zostaną automatycznie przesłane do wybranej przez Ciebie aplikacji. Trasa zostanie wyznaczona i możesz jechać! W przypadku korzystania ze strony internetowej, trasa zostanie wyznaczona za pomocą nawigacji google maps.

    Jak wyznaczyć trasę?

    1. Z zakładek znajdujących się na górze, wybierz zakładkę 'Menu' .
    2. Następnie z listy, wybierz Podopiecznego dla którego chcesz wyznaczyć trasę dojazdu.

    3. Po przejściu do widoku Podopiecznego, z zakładek na górze wybierz 'Profil'.

    4. Następnie wybierz opcję 'Prowadź do'.

    W kolejnym kroku wybierz jak chcesz wyznaczyć trasę: jakdojade.pl vs. google maps

    Po zaakceptowaniu jednej z dostępnych opcji otworzy się wybrana aplikacja z wprowadzonymi już lokalizacjami.

  30. Jak zaakceptować/odrzucić zaproszenie?

    Aby zaakceptować lub odrzucić zaproszenie:

    W aplikacji mobilnej:

    1. Kliknij w ikonę wiadomości


    2. Kliknij wybrane zaproszenie oraz wybierz czy chcesz je zaakceptować czy odrzucić.

    W aplikacji internetowej (strona www):

    1. Przejdź do sekcji zakładki Wiadomości  w prawej górnej części strony.
    2. Odnajdź szukane zaproszenie  od Opiekunów' lub 'Zaproszenia od Podopiecznych'.
    3. Wybierz 'Akceptuj' lub 'Odrzuć' w zależności od czynności jaką chcesz wykonać.


     

  31. Kim jest Podopieczny i jak nim zostać?

    Podopieczny to rola jaką może objąć każdy użytkownik serwisu.

    Podopieczny to osoba, która:

    • ma swoich Opiekunów, którzy widzą go na mapie;
    • na mapie widzi tylko siebie;
    • widzi listę wszystkich swoich Opiekunów (widoczne w profilu Podopiecznego);
    • wysyła alarmy SOS do swoich Opiekunów;
    • może korzystać z opcji 'Jestem tu!' ;
    • może wymieniać komunikaty tekstowe w formie czatu ze swoimi Opiekunami;

    Aby zostać Podopiecznym, należy wysłać zaproszenie do innego użytkownika. Rolę Podopiecznego należy określić poprzez wybranie odpowiedniej opcji w sekcji 'Zaproszenia'  <ikona>.

    Wysyłanie zaproszeń przez aplikację mobilną:

    1. Wybierz ikonę  znajdującą się wlewym górnym rogu ekranu.
       
    2. Kliklnij w "Ustawienia" 
    3. Przejdź do zakładki 'Opiekunowie'  znajdujacej się na górnym pasku.
    4. Wybierz ikonę 'Dodaj'  w prawym górnym rogu ekranu.
    5. Wpisz dane Opiekuna i kliknij 'Zaproś' . Dane kontaktowe możesz pobrać z książki adresowej lub wpisać ręcznie.
           
                     

    Osoba, która otrzyma zaproszenie powinna je zaakceptować. Od momentu zaakceptowania zaproszenia, jesteś już Podopiecznym, a Twój Bliski Twoim Opiekunem.

    Wysyłanie zaproszeń przez aplikację internetową (strona www):

    1. Przejdź do sekcji 'Rodzina'   w prawej górnej części strony.
       
    2. Po prawej stronie znajdziesz formularz, uzupełnij go.

    3. Wybierz opcję zaproś 'jako Opiekuna' i kliknij przycisk 'Wyślij zaproszenie'.
       

    Osoba, która otrzyma zaproszenie powinna je zaakceptować. Od momentu zaakceptowania zaproszenia, jesteś już Podopiecznym, a Twój bliski Twoim Opiekunem.

    Pamiętaj! Możesz być Podopiecznym i Opiekunem dla jednej osoby w tym samym czasie. Wybranie takiego połączenia pozwoli Wam obu korzystać w pełni z wszystkich opcji dostarczanych przez Opiekuna Rodziny. Role Podopiecznego i Opiekuna można obejmować wiele razy dla różnych użytkowników.